În ultimele zile ale campaniei pentru primul tur al alegerilor prezidențiale din România, se conturează o direcție clară în strategiile partidelor și candidaților: mobilizarea prin frică și riscuri a electoratului indecis.
Lasconi, Simion, Ciolacu, Ciucă, Hunor, Geoană, Birchall, Păcuraru. Foto: Inquam, Profimedia
Analistul politic Cristian Pîrvulescu explică modul în care
această mobilizare se realizează în mod preponderent prin intermediul rețelelor
sociale, acolo unde narativele și poveștile sunt folosite pentru a stimula
frica și neliniștea în rândul cetățenilor.
„În primul rând, mobilizează indecisii prin narative care să îi înspăimânte, riscuri, riscuri mari în funcţie de specificul fiecărui electorat.” Aceste mesaje vor fi adaptate fiecărei categorii de votanți și vor fi difuzate, în principal, prin intermediul rețelelor sociale. Potrivit analistului, „în România analiza pe subgrupuri este foarte mare,…